Age of Empires: Definitive Edition – Update 9 ist da

Für die Definitive Edition von Age of Empires ist das Update 9 erschienen! Dieses verkürzt die Trainingszeiten für einige frühe Einheiten der Bogenschießanlage und verbessert die Kavallerie. Zudem wurden die Food-Kosten für Scouts auf 80 reduziert und die Auto-Attack-Fähigkeit hinzugefügt.

Weiterhin wurde das allgemeine Gameplay verbessert, so dass nun die Benutzeroberfläche anzeigt, wie viele Dorfbewohner an jeder Ressource arbeiten. Auch kann nun das Blut an- und ausgeschaltet und die Auflösungen für den Vollbildschirm als auch Fenstermodus bestimmt werden.

Alle weitere Änderungen stehen im Changelog. Zudem kündigt das Team bereits das Update 10 an, welches wohl einige bedeutsame Änderungen beinhalten soll!

Changelog

Features:

  • Automatic File Transfer of scenarios and maps in the Multiplayer Lobby
  • UI now displays the amount of villagers working on each resource
  • Further unit AI improvements to reduce micromanagement
  • General AI improvements
    • AI better at setting up economy on higher population limits
    • AI no longer builds wonders on Conquest victory
  • Stability, performance and crash fixes
  • Options to toggle blood on/off
  • Bodies now darken on decay
  • Resolution settings can now be set in full screen or windowed mode
  • Language selection is now available in the pre-game options screen

 

Balance updates:

  • Bowman training time reduced from 30s to 26s
  • Slinger training time increased from 24s to 28s
  • Chariot Archers no longer do bonus Damage vs Priests
  • Scouts auto-attack
  • Scouts cost reduced from 100f to 80f
  • Cavalry, Heavy Cavalry, Cataphract +1 pierce armor
  • Choson Clubman/Axeman +5 HP
  • Sacrifice cost reduced from 600g to 400g
  • Sumerians lose Craftsmanship
  • Yamato Cavalry and Horse Archer cost -20% (instead of -25%)
  • Romans: Buildings cost -10% (instead of -15%)
  • Cataphract +20HP
  • Priests now auto-heal wounded units

(Quelle: https://www.ageofempires.com)