CS: GO – Update bringt neue Competitive Matchmaking Maps

Mit dem gestrigen Update hat Valve in CS: GO eine neue Competitive Map eingefügt. Die Geiselbefreiungskarte Workout war bereits bei der Operation Vanguard dabei und ist bereits ca. 4 Jahre alt. Außerdem kam die Map Ruby dazu. Diese befindet sich noch im Defusal Group Sigma – Pool und ist nur im Casual Mode spielbar. In den nächsten Tagen/Wochen wird sie dann in das Competitive Matchmaking hinzugefügt. Entfernt wurden für die beiden neuen Maps Abbey und Biome.

Weiterhin fixte man wieder einige Maps. Bei Train sind ein paar Bodentexturen heller und die Kollisionsabfrage der Waggons verbessert. Inferno hat auch hellere Texturen beim Zugang zu der Banane erhalten und Partikeleffekte sollten jetzt immer abgespielt werden. Zudem haben einige Maps neue Navigationspunkte für die Bots im Wingman-Modus erhalten.

Natürlich war auch Vertigo von den Fixes betroffen. Verbessert wurde die Sichtbarkeit und die Umgebungsgeräusche wurden leiser geschaltet. Alle weiteren Änderungen stehen im Changelog.

Changelog
[ MAPS ] – Workout is now available in Competitive Mode and as part of the Hostage Group.
– Ruby is now available as part of the Defusal Group Sigma.
– Abbey and Biome which are no longer available in official matchmaking.
– Updated radars for Assault, Cobblestone, Italy, Militia, Office, Vertigo.

Cobblestone:
– Added nav blocker entities for Wingman

Inferno:
– Added nav blockers for Wingman mode
– Fixed a bug where fountain particle effects would sometimes not play
– Brightened up gate-area at top of banana

Overpass:
– Added nav blocker entities for Wingman
– Fixed C4 stuck spot inside connector
– Balloons no longer block grenades or player movement

Train:
– Added nav blocker entities for Wingman
– Changed ground material to a brighter version
– Updated train car models with improved collision model
– Added white background near T entrance to A main

Vertigo:
– Added nav blockers for Wingman mode
– Removed spot where player could avoid death-trigger in elevator shaft
– Fixed molotovs breaking on top of pipes near scaffolding on A ramp
– Fixed some poor visibility spots
– Added ibeam with construction markings for possible grenade lineups
– Simplified grenade collisions on walls and bombsite crates
– Decreased size of bombsite zones on both sites
– Flattened bombsite zones
– Lowered volume of some environment sounds
– Reworked T spawn
– Removed center cover in elevator room by A site
– Removed pallets in elevator room near mid
– Lengthened hallway-exit from elevator room by A site
– Made T entrance to mid slightly tighter
– Tweaked shape of sandbags in mid
– Made catwalk near B stairs one section longer
– Removed ibeam closest to B stairs
– Updated elevator model
– Blocked view from CT spawn towards bombsite B catwalk

[ BOTS ] – Enabled nav blocker entities for bots to path correctly when playing Wingman.
– Fixed bots from sometimes falling down from ladders and improved bots ladder movement in general.
– Fixed bots having trouble planting bombs at A site on Overpass.
– Bots now choose more areas available for bomb plants.

(Quelle: https://blog.counter-strike.net)