CS: GO Update mit neuen Sticker-Kapseln, technischer Timeout und Geldbonus in Unterzahl

Mit dem neusten CS: GO Update hat Valve Sticker-Kapseln der Teams bereitgestellt, die es im November 2020 in das Major geschafft hätten. 50% der Einnahmen fließen auch direkt an das jeweilige Team, um dieses zumindest finanziell ein wenig zu unterstützen, da sich die Ausfälle durch die Pandemie wohl auch bei den professionellen CS: GO – Teams bemerkbar macht. Valve hat auch einige Informationen zu den RMR Events in 2021 preisgegeben sowie Strafen für das Ausnutzen des Coaching-Bugs verhängt.

Des Weiteren bauten die Entwickler in Competitive Matches nun einen technischen Timeout ein. D.h. wenn ein Spieler un-/beabsichtigt das Spiel erstmalig verlässt, wird eine 2-minütige Pause aktiviert. Diese wird auch wieder automatisch deaktiviert, wenn der Spieler den Server erneut betreten hat.

Weiterhin wurde ein Geldbonus integriert, wenn ein Team über mehr als zwei Runden in der Unterzahl spielt. Jeder Spieler des Teams erhält dann für eine verlorene Runde zusätzlich 1000 Dollar. Allerdings nur, wenn der fehlende Spieler nicht gekickt worden ist!

Der Modus Danger Zone hat zudem den Konsolenbefehl cl_parachute_autodeploy 0 spendiert bekommen. Damit lässt sich der automatisch öffnende Fallschirm deaktivieren.

Außerdem erhielt die Wingman Map Elysion sehr viele Verbesserungen, die im Changelog betrachtet werden können.

Changelog
[2020 RMR Stickers]

– Team Stickers featuring the best-performing regional teams from the 2020 Regional Major Ranking events are now available for purchase. 50% of the proceeds go to the teams who participated in the 2020 RMR.

[GAMEPLAY]

– In Competitive and Wingman, if your team has fewer players than the opposing team for 3 or more consecutive rounds in the half, each of your team members will receive a $1000 ‘Shorthanded Loser Income’ following a round loss. This does not apply in cases where a player was kicked.
– In Competitive and Wingman, each team has one 2 minute technical timeout that will be automatically initiated the first time a teammate disconnects. The timeout will end early if the teammate abandons or reconnects to the match.
– Pinging now displays the name of the pinged location. (Thanks, VasaLavTV)

[DANGER ZONE]

– Added client convar to control automatic parachute behavior. Set cl_parachute_autodeploy 0 to disable automatic parachute activation.

[MAPS]

Elysion:
-Outside
-Fixed a boost spot near the entrance to A site.
-Fixed a pixel walk on the door hinges (both doors).
-Improved the clipping of the roof.
-Grenades now bounce more predictably off the wall.

-A site
-Improved the clipping on the A sign.
-Fixed a pixel walk on top of the wall.
-Fixed a gap in the center wall on site.
-Grenades now bounce more predictably off the A sign, Elysion sign, art on the wall, wall in connector, the wall on site and the poles connecting to the roof.

-Main hall
-Grenades now bounce more predictably off the art work and painting.

-Middle
-Fixed a boost spot where players were able to jump on top of the waterfalls.
-Fixed a pixel walk on the lower levels of middle.
-Fixed a pixel walk on the light fixtures (not sure how you would get up their but you cannot trust anyone).
-Grenades now bounce of more predictable of the grey poles inserted in the wall, the wall with the waterfalls and the wall near T spawn.

-CT spawn
-Fixed a pixel walk on the clock (clock has been made non solid).
-Fixed a pixel walk on the glass wall.

-T spawn
-Fixed a pixel walk on the clock (clock has been made non solid).
-It is no longer possible to jump on top of the light above the desk.

-Generally improved the clipping.

(Quelle: https://cs.ingame.de/)