Manstein Build veröffentlicht!

Seit ein paar Stunden ist nun das neuste Update für Heroes & Generals verfügbar! Neben der ca. 500 MByte großen Installation werden sich wahrscheinlich die Meisten sofort wundern, warum der Krieg beendet wurde. Das hat einzig mit den umfangreichen Änderungen zu tun, die das Update mit sich bringt. Doch was genau hat sich eigentlich alles getan?

Nun, wir hatten bereits über so einige Features in Artikeln berichtet, aber diese wollen wir auch noch mal kurz aufzählen: So gibt es nun eine veränderte bzw. so gut wie neue Mountain Town Map, wo nun auch zivile Fahrzeuge vorhanden sind und das vertikale Gameplay eine höhere Rolle spielt. Des Weiteren gibt es nun wirklich den neuen Assault Modus, der die Eroberungsstadtkarten mit einen nicht mehr aufzuhaltenden Zeitlimit ausstattet.

Auch die angekündigten Buffs der Waffen-Mods haben es in das Spiel geschafft, wo nun erhebliche Unterschiede zu merken sind. Dieses Feature lässt das Spiel allerdings ein bisschen in die Pay 2 Win Richtung abdriften. Immerhin haben zahlende Spieler nun doch erhebliche Vorteile bei den Waffen-Mods. Allerdings, und das soll auch so deutlich unterstrichen sein, bringt jeder Waffen-Mod auch Nachteile mit sich, so dass die Waffen nicht total unausbalanciert sind!

Weiterhin ist nun auch das Zerstörungssystem integriert, womit einige Elemente sich innerhalb der Maps zerstören lassen. Das Modell ist noch ziemlich am Anfang, macht aber deutlich Lust auf mehr! Eine große und gewöhnungsbedürftige Änderung betrifft zudem die Feldzug-Karte, da es nun einen Nebel des Krieges gibt. An sich kein schlechtes Feature, allerdings kann man selber nur die verbündeten Einheiten in einem bestimmten Radius auf der Map erkennen (und auch nur, wenn man selber Squads besitzt), was die taktische Koordinierung relativ schwierig machen sollte. Letztendlich muss das aber die Zeit zeigen.

Weitere Änderungen betreffen auch ein bisschen die Balance. So haben das deutsche StuG und der Kübelwagen nun ein MG34 mit dabei und die Anti-Tank-Einheiten grundsätzlich 4 Raketen zur Panzerabwehr im Rucksack. Zu guter Letzt soll auch noch einmal darauf hingewiesen sein, dass die Performance gesteigert wurde und die Spiele nun flüssiger laufen sollten. Alle Änderungen, es gibt wirklich sehr viele, stehen im Changelog:

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Build 75594

Action

Maps

  • Town: added two civilian truck spawnpoints (one at C2 and and one at A4)
  • Mountain Town: Total revamp: New Terrain files, new Gamemap configuration, and updated BGFX:
    • There is now only one Capture Point between the two Objective CPs
    • New CP locations and spawn points for almost every old CP
    • Includes new Railroad system
  • Removed: Airstrips, Plane refuel logic and Plane ground spawns (all maps)

Gameplay

  • Assault gamemode
    • Defense time now counts at half speed when one objective has been lost or is being captured
    • Defense time stops when both objectives are lost or are being captured
  • All weaponmods have been buffed
  • Panzerfaust now starts with 4 ammo
  • Bazooka now starts with 4 ammo
  • Destruction of fences
  • Destruction works with driving vehicles into masters with destruction now (Fences atm).
  • Destruction of XYZ setup ready.

 

Vehicles

  • Tank ATs now have equal amount of soldier and vehicle spawn slots
  • Tank Destroyer ATs now have equal amount of soldier and vehicle spawn slots
  • Planes no longer resupply at airfields
    • Lightning automatically resupplies bombs 120 seconds after last bomb is dropped
    • Messerschmidt automatically resupplies bombs 90 seconds after last bomb is dropped
  • Kubelwagen now uses Maschinengewehr 34 with 150 round drums / Changed Localizer names
  • Tank_Destroyer_GM_01A now uses Maschinengewehr 34 with 150 round drums / Changed Localizer names
  • Motorcycle R75 now use Maschinengewehr *animations added.
  • Generic Passenger EXIT/ENTER animations have been temporarily added as sit poses (to avoid „jesus“ pose for now… Newgarden will have proper ENTER/EXIT anims)
  • Enter Box work on Sd.kfz 250-3
  • Enter Box work on P38
  • Enter Box work on Bike
  • Driver and front passenger enter exit animations for the „Support_Vehicle_NEU_02A“ added.
  • Armor Model
    • If effective armor thickness is below min penetration then the projectile will never ricochet
  • Destruction works with driving vehicles into masters with destruction now (Fences atm).

 

Visuals

  • Kill messages moved to upper right corner
  • Player names for AT members are always visible
  • Skirmish capturepoint distance always visible
  • Skirmish accesspoint names removed
  • Armor impact feedback moved to its own textfield
  • Armor impact feedback localized
  • FX – Dust trails added to XL and XXL impacts on Asphalt, Dirt, GreyStone, RedStone, YellowStone, Gravel, Concrete, Sand and Default materials.
  • FX – All WoodImpacts tweaked
  • German uniforms receive light in a different way
  • Weather settings 2-9 tweaked.
    • A bit of fog added to all
    • The night settings are a bit brighter – should be easier to see the GM soldiers.
    • Colors are less saturated.
    • Tonemapping have been turned down so it doesn’t brighten or darken as much – drawback is that dark interiors remain a bit darker (requested by the art director).
  • V-Sync added to video options
  • FXAA added to video options
  • Terrain LOD has been locked

 

Sound

  • Armor penetration damage sound
  • Hit indicator v.01 sound – code ready for server hit confirm
  • New gun shot stereo sounds – Gewehr 43
  • New gun shot stereo sounds – M1
  • New gun shot stereo sounds – Karabiner 98 Kurz
  • New gun shot stereo sounds – M1903
  • New gun shot stereo sounds – Thompson M1A1
  • New capture jingles
  • Armor penetration setup:
    • Ricochet: only impact sound
    • Explosion, no penetration : impact + explosion sound
    • Penetration, impact + explosion + damage sound
    • Impact hit indicator setup for characters

 

Other

  • Veteran membership gives 25% xp boost (Action game)
  • „First Battle“ 1500 credit bonus can only happen once per day on your account (e.g.: if you own 5 different soldiers on your account, you should only get the „First Battle“ bonus on the first soldier thrown into battle)
  • Partial state network protocol
  • Fixed Memory issue on Window XP

 

Strategy

  • Warmap is split into grid cells
    • Assault teams have a viewing distance of N adjacent grid cells on each side of their own cell
    • Friendly and enemy assault teams not in these cells are removed from the map
    • Friendly and enemy assault teams that move into these cells are created on the map
    • When an assault team travels, it moves cell only when it arrives on an accesspoint
    • Flying assault teams behave the same way
    • Reinforcements have view distance 0
    • All battles and battlefields and their ownership are shown on the warmap even though they are not in range of an assault team
    • All Assault Team types have specific vision radius
  • If supply units are stuck in a battle en-route to their parent and that battle is won in their faction’s favor, then their transportation is automatically started at the end of the battle

 

Notes

  • Resource system
    • New resource system – streaming of textures
    • HngSync – syncs files instead of copying, removed files is removed and new files is added
    • HngSync – Deletes obsolete files from installation.
    • HngSync – Improved data corruption checks

 

Mobile Command

  • Fog of War on both iOS and Android
  • Removed the detail view of the XP of users in the Flash client (it’s obsolete since you can gain extra with premium membership, etc.)
  • Updated the Flash client to use new numbers for XP, based on the calculations from the action game
  • Added handling of rotated battlefields on iOS, Android, and Flash. Won’t show up until rotations are added in the static data, though.

iOS

Android

  • Fixed a bug that caused AT’s to stay locked if they were unlocked while the Android app was minimized.

Localization

  • Minor tweaks and fixes
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(Quelle: http://wiki.heroesandgenerals.com/)