Neuste CS: GO Update erlaubt das Personalisieren der Agenten, setzt FPS-Limit auf 400 und ändert AWP-Movement

Mit dem neusten CS: GO Update ist nun auch möglich die eigenen Agenten mit Stickern auszustatten implementiert. Dafür gibt es ab sofort das CS: GO Patch Pack, welches die entsprechenden Aufkleber enthält.

Eine etwas weniger verspielte und dafür sinnvollere Option sind dagegen die neuen Crosshair-Einstellmöglichkeiten, welche unter den Einstellungen gefunden werden können und es euch ermöglichen mit einer Vielzahl an Optionen euer persönliches Crosshair zu konfigurieren. Das Ergebnis wird euch auch sofort per Screenshot präsentiert.

CS: GO Crosshair Einstellungen
CS: GO Crosshair Einstellungen

Weiterhin zeigt euch das überarbeitete Kaufmenü nun auch euren Charakter mit den entsprechenden Waffen und Equipments Ingame an. Zudem werden die kaufbaren Items hervorgehoben.

CS: GO Kaufmenü
CS: GO Kaufmenü

Neben den größeren Verbesserungen haben auch die Maps Breach und Studio einige Fixes erhalten.

Zudem muss noch erwähnt sein, dass das maximale FPS-Limit auf 400 erhöht wurde (um entsprechende Monitore zu unterstützen) und die geduckte AWP-Bewegung ist nach einem Schuss nun konstant und wird nicht mehr beschleunigt. Hier muss man sich also vielleicht ein wenig anpassen!

Außerdem beginnen heute noch die neuen Shattered Web – Operationen mit dem Namen Light Buy.

Changelog
[ AGENTS ] – Introducing patches – new customization items which can be applied to any agents you own. Once applied, patches can be removed but not recovered.
– Added support for shuffling equipped agents in their loadout slots.

[ UI ] – Added equipped agent to buy menu.
– Moved display of item purchasability to the buy wheel.
– Bringing up the buy menu will now center the mouse pointer to the middle of the buy wheel.
– Added localization support for position of the currency symbol for in-game prices.
– Added support for editing and previewing crosshair in the game options.
– Added support for sharing and importing crosshair sharing codes.

[ MAPS ] – Breach:
— Fixed a bomb stuck spot in mid
— Fixed long A Wingman clip not working
— Added additional clipping to mid staircase
— Minor visual fixes
— Prevented guns from clipping through the door near A site window.
— Clipped the sign on A-long, preventing players (and the bomb) from reaching the top of it.
— Improved clipping in several areas.

– Studio:
– Improved clipping and geometry around A site.
– Removed upper window unplayable area above B site.
– Fixed players not taking damage from bomb detonation.
– Improved clipping across the map.
– Fixed bomb-stuck spots.
– Fixed an issue with players boosting out of the map.
– Improved visuals of CT / T Streets
– Added bomb target decals to each site.

[ MISC ] – AWP crouching movement acceleration is now constant and will not spike after firing a shot.
– Increased competitive max fps limit to 400 to support higher refresh rate monitors.
– Fixed a transform matrix bug when navblocker was instanced via rotated point templates.
– Fixed an underwater rendering crash on OSX.

(Quelle: https://blog.counter-strike.net/)